Veel gestelde vragen (FAQ)

Wij zijn er om te helpen!

In onderstaande rubrieken vindt u antwoorden op veelvoorkomende vragen.
Staat uw antwoord er niet bij? Gebruik dan de zoekmachine door in de zoekbalk uw vraag of een gedeelte van de vraag te typen.

Komt u er niet uit? Neem contact op via chat of bel ons. Wij staan voor u klaar!

Veel gestelde vragen

Wanneer wordt mijn pakket bezorgd?

Uw bestelling morgen in huis

Heeft u cartridges of toners besteld op werkdagen voor 22.00 uur? Dan mag u uw cartridges of toners de volgende dag verwachten. Voor alle levertijden en dagen kunt u de tabel hieronder raadplegen.

Bestellingen binnen Nederland versturen we zoveel mogelijk via de brievenbuspost van DHL. Hiervoor hoeft u niet thuis te blijven. Kan uw bestelling niet door de brievenbus geleverd worden, dan zal deze door de pakketdienst van DHL aangeboden worden. Wanneer u niet thuis bent, zal DHL de volgende werkdag nogmaals het pakket aanbieden bij u thuis. Bent u dan nog niet thuis? Dan kunt u het pakket afhalen bij een DHL afhaalpunt. Via het track- en tracenummer dat u krijgt nadat wij de order hebben verstuurd kunt u ook het bezorgmoment of de bezorgwijze aanpassen via de website van DHL.

Leveringen binnen Nederland

Besteldag: Besteltijd: Bezorgdag:
Maandag voor 22.00 uur Dinsdag
Dinsdag voor 22.00 uur Woensdag
Woensdag voor 22.00 uur Donderdag
Donderdag voor 22.00 uur Vrijdag
Vrijdag voor 22.00 uur Zaterdag
Zaterdag Dinsdag
Zondag Dinsdag

Leveringen naar België

Besteldag: Besteltijd: Bezorgdag:
Maandag voor 19.00 uur Dinsdag
Dinsdag voor 19.00 uur Woensdag
Woensdag voor 19.00 uur Donderdag
Donderdag voor 19.00 uur Vrijdag
Vrijdag voor 19.00 uur Maandag
Zaterdag Dinsdag
Zondag Dinsdag

Zendingen volgen via Track en Trace

Alle bestellingen die door ons verstuurd worden kunnen gevolgd worden via een track- en tracenummer. Op de dag dat wij de bestelling versturen ontvangt u automatisch een e-mail met daarin het track- en tracenummer van uw zending. Met dit track- en tracenummer kunt u uw zending volgen via de website van DHL. Hier kunt u ook zien of uw bestelling door de brievenbus geleverd kan worden.

Hoe verwijder ik inkt van mijn handen of kleding?

Wat vervelend inkt op uw handen of shirt?

Iedereen kent het wel: inkt op kleding of handen wat er maar niet af wil gaan. Bij het vervangen van lege cartridges kan het zijn dat er nog wat inkt uit de printkop loopt.

Wij geven daarom altijd de tip om oude kleding en plastic handschoenen aan te doen als u de cartridges gaat vervangen. Maar wat als er toch inkt op uw kleren of handen is gekomen en u het eraf wil krijgen.

Gelukkig zijn er verschillende gemakkelijke methodes en oplossingen met alledaagse producten om de inktvlekken te verwijderen.

Tip: op de website omaweetraad.nl vindt u tips hoe inkt te verwijderen.

Inktvlekken uit kleding verwijderen

Er zijn verschillende manieren om inkt uit kleding te krijgen. Hieronder hebben we ze voor u op een rijtje gezet.


Vlekverwijderaar of ossengalzeep

Het eerste en meest voor de hand liggende om te proberen, is om de inktvlek in te deppen met vlekverwijderaar of ossengalzeep, voordat u de kleding in de wasmachine doet. Vaak zorgt dit er al voor dat de inktvlek weg of bijna niet meer zichtbaar is. Hoe vaker u dit zult herhalen, des te meer de vlek uit de kleding gaat.


Vlekken verwijderen met melk

Een minder voor de hand liggende oplossing is melk. Maar melk is immers goed voor elk, en dus ook om inktvlekken uit uw kleding te krijgen. Doe de melk in een schaaltje, stop vervolgens het stuk met de inktvlek in de melk en laat dit een tijdje weken. Mocht de melk in het schaaltje tussendoor erg verkleuren van de inkt, ververs de melk dan even. Naderhand wast u het kledingstuk zoals u gewend bent en u zult zien dat de vlek verdwenen is.


Zuiveringszout

Zuiveringszout werkt in principe hetzelfde als melk. Maak een mengsel met water in een schaaltje, laat de inktvlek weken en was het kledingstuk daarna uit zoals u gewend bent.


Inktvlek verwijderen met citroensap

Nadat u inkt heeft geknoeid, moet u direct citroensap aanbrengen op de vlek. Dep de citroensap op de inktvlek en was hierna het kledingstuk vrijwel direct uit. Net als bij een normale vlekverwijderaar kan het zijn dat u dit een paar keer moet herhalen, zodat de vlek volledig verdwijnt.

Wat gebeurt er met mijn levering wanneer ik niet thuis ben?

Bent u niet thuis?

Geen probleem...

Indien u niet thuis bent op het moment dat uw zending wordt aangeboden, zal de medewerker van de pakketdienst een notitie in uw brievenbus achterlaten. Vaak wordt het pakket de volgende dag nog een keer aangeboden. Wanneer u dan ook niet thuis bent, zal de medewerker opnieuw een notitie in uw brievenbus achterlaten.

Nadat het pakket een 2e keer bij u thuis niet kan worden aangeboden, wordt het afgeleverd bij een DHL ServicePoint.

Zendingen volgen via Track en Trace

Alle bestellingen die door ons verstuurd worden kunnen gevolgd worden via een track- en tracenummer. Op de dag dat wij de bestelling versturen ontvangt u automatisch een e-mail met daarin het track- en tracenummer van uw zending. Met dit track- en tracenummer kunt u uw zending volgen via de website van DHL. Hier kunt u ook zien of uw bestelling door de brievenbus geleverd kan worden.

Ik heb een betaling gedaan, hoe weet ik zeker dat ik heb betaald?

Nadat u besteld heeft kunt u uw order inzien door in te loggen op onze website. Bij iedere order kunt u de orderstatus bekijken. Wanneer de orderstatus 'Wachten op betaling' is, is de betaling nog niet gedaan, of nog niet door ons verwerkt. Dit laatste kan het geval zijn wanneer u een vooruitbetaling per bank heeft gedaan.

Wanneer de orderstatus op 'Verwerken' staat hebben wij uw betaling ontvangen en zal uw order direct naar het magazijn verzonden worden.

Vervalt de garantie van mijn printer wanneer ik niet-originele cartridges gebruik?

Op basis van informatie van ETIRA, en in overeenstemming met EU-wetgeving en nationale wetgeving kan de volgende informatie worden gegeven:

Een printerfabrikant kan niet zeggen dat er geen garantie meer geldt op een printer, door de verwijziging dat niet-originele cartridges zijn gebruikt.

Er dient een duidelijk en niet-discutabel bewijs te zijn dat het disfunctioneren een direct gevolg is van de niet-originele cartridge(s).

Als dit bewijs niet kan worden geleverd, dan blijft de garantie overeind als normaal.

Diverse merken hebben verklaringen gepubliceerd dat de garantie op de printer niet vervalt door het simpele feit dat niet-originele cartridges zijn gebruikt.

Strepen in uw print of vlekken? LET OP: reinig uw printer!

Heeft u strepen in uw print? Dat is vervelend. Het kan zijn dat u eerst even de printkop van uw printer moet reinigen en dat daarmee het probleem is opgelost.

Wij hebben een video gemaakt waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe u uw printer moet reinigen. Voor een uitleg en de video kijk op: Printer reinigen

Welke acties lopen er nu?

Direct 5% korting ontvangen?

Als u zich inschrijft voor onze nieuwsbrief ontvangt u een 5% kortingscode!


SuperSale tot 40% Stapelkorting

Geniet van extra veel korting als u inktcartridges of toners bestelt. De kortingen lopen op tot maar liefst 40%.

Let op:
De korting is automatisch verrekend als u producten bestelt.

Bekijk nu uw product en bestel met korting!

Actievoorwaarden:

Deze actie loopt t/m woensdag 28 mei 2025.

Algemene actievoorwaarden

  • Bovengenoemde acties zijn niet geldig op ons gehele assortiment.
  • Bekijk uw product in onze webshop en zie welke actie geldig is voor u.
  • Onze acties zijn uitsluitend geldig op onze huismerk cartridges en toners (tenzij anders vermeld).
  • Niet geldig i.c.m. andere aanbiedingen, kortingen of acties (tenzij anders vermeld in de actie). Profiteert u van een bepaalde korting dan bent u uitgesloten van andere acties.
  • Bij de (online) aankoop van een actieproduct wordt de korting automatisch verrekend in het winkelmandje óf dient een actiecode ingevuld te worden.
  • UwCartridgeWinkel.nl behoudt zich het recht, zonder voorafgaande kennisgeving en zonder opgaaf van redenen, acties te wijzigen of voortijdig te beëindigen.
  • Aan de acties kunnen geen rechten worden ontleend.
  • Gewonnen prijzen zijn niet inwisselbaar voor contanten. Door gebruik te maken van onze acties verklaart u akkoord te gaan met de bovenstaande actievoorwaarden.
Hebben inktcartridges en toners een houdbaarheidsdatum? En hoe kan ik inkt en toner het beste bewaren?

U wilt een voorraad aanleggen van enkele inktcartridges en/of toners... maar weet niet of dit kan vanwege de houdbaarheid?

Maakt u zich geen zorgen. Onze inkt en toner gaat héél lang mee! Eigenlijk zit er GEEN houdbaarheidsdatum op onze inkt en toner.

Daarom geven wij ook 10 jaar garantie op onze huismerk inktcartridges en toners!

Inkt en toner langer bewaren

U wilt uw inkt en/of toner langer bewaren? Dat kan, er zit namelijk geen houdbaarheidsdatum op. Wel moet u letten op enkele bewaartips zodat u na een x aantal jaren nog steeds kunt genieten van onze top kwaliteit.

Algemene bewaartips voor inkt en toner

  • Bewaar in originele verpakking
  • Koel en droog bewaren
  • Niet in de zon leggen
  • Rechtop bewaren

Volg al onze bewaartips

Wilt u weten hoe u uw geopende of ongeopende inkt en/of toner het beste kunt bewaren? Kijk dan op ons blog: Bewaaradviezen en houdbaarheidtips!

Hoe verzamelen jullie reviews (beoordelingen) van klanten en waar kunnen wij deze lezen?

Reviews worden verzameld via TrustedShops. Nadat u een order heeft geplaatst en ontvangen heeft ontvangt de klant een uitnodiging om ons te beoordelen. Deze beoordelingen kunt u zien op: https://www.trustedshops.nl.

Op de website van Trusted Shops kunt u het review-beleid lezen: https://www.trustedshops.nl/reviews/

Waar kan ik mijn lege cartridges en toners inleveren?

Lever uw lege inktcartridges in en help het milieu. Heeft u lege inktcartridges liggen? Lever ze in bij een inzamelpunt bij u in de buurt. UwCartridgeWinkel.nl is een officieel inleverpunt!

Op deze manier worden de cartridges op een verantwoorde manier hergebruikt of gerecycled. U draagt zo bij aan een beter milieu én voorkomt onnodig afval. Voor meer informatie:

lege cartridges inleveren

Bedankt voor uw bijdrage!

Hoe kan ik zien dat mijn printkoppen zijn ingedroogd?

Zijn uw afdrukken van mindere kwaliteit of zitten er vlekken of lijnen in uw prints? Dan kan het zomaar zijn dat de printkoppen zijn ingedroogd.

Voor meer informatie en wat te doen als de printkoppen zijn ingedroogd lees onderstaand artikel:
Zijn mijn printkoppen ingedroogd?

Contact

Chat

Neem contact op via chat:
Klik hier om met ons te chatten

Onze medewerkers staan klaar om u per chat te woord te staan. Het chat icoon vindt u rechtsonder in uw beeldscherm.

Klik op het chaticoon om uw vraag te kunnen stellen. Typ uw vraag in het veld: 'Schrijf een bericht...', druk vervolgens op 'stuur' of druk op de entertoets.

Wij reageren doorgaans gelijk of binnen enkele minuten.
U praat niet met een chatbot maar met een medewerker die uw vraag professioneel zal beantwoorden, wel zo fijn!

Telefoon

Neem contact op via telefoon:
085-0013510

Wij zijn telefonisch bereikbaar op de onderstaande dagen:
ma. t/m vr. 10.00 - 17.30 uur

E-mail

Neem contact op via e-mail:
info@uwcartridgewinkel.nl

Onze klantenservice staat voor u klaar om u ook per e-mail te woord te staan!

Winkel

Adresgegevens/Winkel:
St. Janstraat 14
6595 AC Ottersum
Nederland

Openingstijden winkel

Voor afhalen van inktcartridges, toners of kantoorartikelen zijn wij geopend van:
ma. t/m do. 9.00 - 17.30 uur
vr. 9.00 - 17.00 uur

Wilt u uw inktcartridges, toners of kantoorartikelen afhalen?

Onze fysieke winkel is gevestigd in Ottersum. Wilt u uw inktcartridges of toners komen afhalen dan kunt u gewoon langskomen zonder afspraak. Wij verkopen vooral online maar tijdens het bestelproces mag u ook aangeven dat u uw bestelling graag wilt komen afhalen. Uw pakket ligt dezelfde dag nog klaar.

Klantenservice

Heeft u vragen over uw printer? Vragen over uw bestelling? Of wilt u direct een aankoop doen in de winkel? Onze professionele klantenservice helpt u direct zonder afspraak in onze winkel.

Onze klantenservice staat in onze winkel voor u klaar van:
ma. t/m do. 9.00 - 17.30 uur
vr. 9.00 - 17.00 uur

WhatsApp

WhatsApp met UwCartridgeWinkelNeem contact op via WhatsAppKlik hier om met ons te WhatsAppen
U kunt met ons WhatsAppen via: 085-0013510

Onze medewerkers staan klaar om u per WhatsApp te woord te staan. WhatsApp werkt het beste via uw telefoon.

Op werkdagen tijdens kantooruren zal onze klantenservice binnen enkele minuten reageren op uw appje.

UwCartridgeWinkel telefoon

Bezorgen

Wanneer wordt mijn pakket bezorgd?

Uw bestelling morgen in huis

Heeft u cartridges of toners besteld op werkdagen voor 22.00 uur? Dan mag u uw cartridges of toners de volgende dag verwachten. Voor alle levertijden en dagen kunt u de tabel hieronder raadplegen.

Bestellingen binnen Nederland versturen we zoveel mogelijk via de brievenbuspost van DHL. Hiervoor hoeft u niet thuis te blijven. Kan uw bestelling niet door de brievenbus geleverd worden, dan zal deze door de pakketdienst van DHL aangeboden worden. Wanneer u niet thuis bent, zal DHL de volgende werkdag nogmaals het pakket aanbieden bij u thuis. Bent u dan nog niet thuis? Dan kunt u het pakket afhalen bij een DHL afhaalpunt. Via het track- en tracenummer dat u krijgt nadat wij de order hebben verstuurd kunt u ook het bezorgmoment of de bezorgwijze aanpassen via de website van DHL.

Leveringen binnen Nederland

Besteldag: Besteltijd: Bezorgdag:
Maandag voor 22.00 uur Dinsdag
Dinsdag voor 22.00 uur Woensdag
Woensdag voor 22.00 uur Donderdag
Donderdag voor 22.00 uur Vrijdag
Vrijdag voor 22.00 uur Zaterdag
Zaterdag Dinsdag
Zondag Dinsdag

Leveringen naar België

Besteldag: Besteltijd: Bezorgdag:
Maandag voor 19.00 uur Dinsdag
Dinsdag voor 19.00 uur Woensdag
Woensdag voor 19.00 uur Donderdag
Donderdag voor 19.00 uur Vrijdag
Vrijdag voor 19.00 uur Maandag
Zaterdag Dinsdag
Zondag Dinsdag

Zendingen volgen via Track en Trace

Alle bestellingen die door ons verstuurd worden kunnen gevolgd worden via een track- en tracenummer. Op de dag dat wij de bestelling versturen ontvangt u automatisch een e-mail met daarin het track- en tracenummer van uw zending. Met dit track- en tracenummer kunt u uw zending volgen via de website van DHL. Hier kunt u ook zien of uw bestelling door de brievenbus geleverd kan worden.

Bezorgopties / Afhalen

Standaard bezorging

UwCartridgeWinkel.nl werkt samen met DHL. Uw cartridges of toners zullen worden verzonden d.m.v. een standaard verzending via DHL.

Uw cartridges of toners worden goed verpakt in een stevige doos. De cartridges en toners fixeren we met papier zodat ze niet bewegen. Zo komt uw bestelling netjes aan.

U kunt uw bestelling de volgende dag al verwachten, mits u voor 22.00 uur besteld heeft!
U ontvangt een track & trace code per mail zodat u uw bestelling kunt volgen.

Afhalen in onze winkel

U bent welkom als u liever uw inktcartridges of toners wilt komen afhalen. Onze winkel is gevestigd in St. Janstraat 14 te Ottersum. Onze professionele klantenservice staat voor u klaar om u in onze winkel te woord te staan!

Komt u van ver? En toch graag afhalen...

Wilt u uw inkt en toner graag afhalen in onze winkel en komt u van ver? Neem dan telefonisch contact met ons op. Onze inkt en toner kunnen wij dan al klaarleggen zodat u dit direct kunt oppikken!

Openingstijden UwCartridgeWinkel.nl in Ottersum

maandag 9:00 uur - 17:30 uur
dinsdag 9:00 uur - 17:30 uur
woensdag 9:00 uur - 17:30 uur
donderdag 9:00 uur - 17:30 uur
vrijdag 9:00 uur - 17:30 uur
zaterdag gesloten
zondag gesloten

Kan ik mijn pakket volgen?

Als u uw pakket wilt volgen dan kan dat!

Pakketdienst

Uw inktcartridges en toners worden goed verpakt. Nadat deze zijn afgegeven aan DHL ontvangt u een track & trace code per e-mail zodat u uw pakket kan volgen.

Bent u niet thuis? Geen probleem... de bezorger zal uw bestelling proberen af te geven bij uw buren. Zijn uw buren ook niet thuis? Dan komt de bezorger de volgende werkdag opnieuw aan om uw inktcartridges of toners opnieuw te bezorgen!

Brievenbuspost

Als uw bestelling door de brievenbus past, dan zal de pakketbezorger uw bestelling door de brievenbus leveren. Thuisblijven is hiervoor niet nodig!

Wat gebeurt er met mijn levering wanneer ik niet thuis ben?

Bent u niet thuis?

Geen probleem...

Indien u niet thuis bent op het moment dat uw zending wordt aangeboden, zal de medewerker van de pakketdienst een notitie in uw brievenbus achterlaten. Vaak wordt het pakket de volgende dag nog een keer aangeboden. Wanneer u dan ook niet thuis bent, zal de medewerker opnieuw een notitie in uw brievenbus achterlaten.

Nadat het pakket een 2e keer bij u thuis niet kan worden aangeboden, wordt het afgeleverd bij een DHL ServicePoint.

Zendingen volgen via Track en Trace

Alle bestellingen die door ons verstuurd worden kunnen gevolgd worden via een track- en tracenummer. Op de dag dat wij de bestelling versturen ontvangt u automatisch een e-mail met daarin het track- en tracenummer van uw zending. Met dit track- en tracenummer kunt u uw zending volgen via de website van DHL. Hier kunt u ook zien of uw bestelling door de brievenbus geleverd kan worden.

Bestellen

Hoe kan ik toners en cartridges bestellen voor mijn printer?

Bij UwCartridgeWinkel.nl kunt u voordelige huismerk toners en cartridges bestellen. Deze zijn kwalitatief net zo goed als het origineel, zijn lager in prijs en bevatten meer inkt. Gemiddeld bespaart u zelfs 80% t.o.v. het origineel. Bij ons kunt u HP cartridges bestellen, maar ook cartridges van Brother, Canon, Epson, Lexmark, Kyocera, OKI, Xerox en Samsung.

Hulp nodig met online cartridges bestellen bij UwCartridgeWinkel? Volg ons stappenplan

In onze online winkel kunt u huismerk toners en cartridges kopen. Hieronder hebben we de stappen van het bestelproces uitgelegd.

Stap 2: Kies het juiste type cartridge of toner voor uw printer

De eerste stap is natuurlijk het in kaart brengen van de inkt cartridges of toners die u nodig heeft. Om het u zo gemakkelijk mogelijk te maken, kunt u in onze webwinkel zoeken op cartridge- of tonertype, maar kunt u ook op printertype zoeken.

Zoeken op cartridge- of tonertype
Weet u al welk type cartridge of toner u nodig heeft? Voer dit typenummer dan bovenin de zoekbalk in. U zult zien dat de gewenste inktpatronen naar voren komen. Klik op het inktpatroon dat u nodig heeft. Later in het bestelproces kunt u eventueel meerdere inktpatronen van dit type toevoegen in uw winkelmandje.

Zoeken op printertype
Weet u nog niet welk type cartridge of toner u nodig heeft? Zoek dan op het typenummer van uw printer door dit bovenin de zoekbalk in te typen. U zult zien dat de naam van uw printer naar voren komt. Klik hierop en u zult op een pagina terechtkomen met inktpatronen die compatibel zijn voor uw printer.

Stap 2: Cartridges of toner toevoegen aan uw winkelwagen

Als u uw producten heeft gevonden, kunt u ze in de winkelwagen plaatsen door op de groene knop met het winkelwagen icoontje te klikken. Voor meer informatie kunt u vanuit de categoriepagina klikken op het product om naar de productinformatiepagina te gaan.

Nadat u het product in het winkelwagentje heeft geplaatst ziet u in de winkelwagen welke producten u allemaal in uw winkelwagen heeft zitten. U kunt nu kiezen om verder te winkelen of om de winkelwagen te bekijken.

Wanneer u alle gewenste producten in de winkelwagen heeft geplaatst, kunt u een overzicht van de winkelwagen zien door op 'Bekijk winkelwagen' te klikken. Hier kunt u ook de gewenste hoeveelheid cartridges of toners toevoegen. Heeft u een kortingscode, dan kunt u deze in het veld van de kortingscode invullen.

Door op 'Veilig afrekenen' te klikken, gaat u als het ware naar de kassa om de bestelling af te ronden.

Stap 3: Bestelling afronden

1. E-mailadres en adresgegevens invullen
Eenmaal aangekomen op de bestelpagina, dient u een aantal gegevens in te vullen zodat we kunnen weten waar we de bestelling moeten bezorgen en naar welk e-mailadres we u een ontvangstbevestiging kunnen sturen.

Controleer daarom goed of deze gegevens kloppen! Ook kunt u hier een account aanmaken door u te registeren.

Heeft u al eerder besteld of een account aangemaakt? Dan kunt u uw e-mailadres en wachtwoord invullen, zodat uw gegevens automatisch worden ingevuld.

2. Kies de gewenste bezorgmethode
Nadat u uw e-mail en verzendadres heeft ingevuld, is de volgende stap om de gewenste bezorgmethode aan te geven. Wanneer uw bestelling € 50,- of meer bedraagt, zijn de verzendkosten gratis.

U kunt kiezen voor de opties:

  • Levering overdag bij u thuis.
  • Ophalen bij een DHL ServicePoint

U kunt de cartridges of toners ook afhalen in onze fysieke winkel gelegen in hartje Ottersum.

3. Kies de gewenste betaalmethode
Kies voor de gewenste betaalmethode. U kunt kiezen voor de onderstaande 6 betaalmethodes:

  • iDeal
  • Afterpay
  • Bancontact
  • PayPal
  • Creditcard
  • Bankoverschrijving (verwerking 2-3 werkdagen)

Nadat u alle gegevens heeft ingevuld en de gewenste bezorg- en betaalmethode heeft gekozen, controleert u nogmaals of uw bestelling klopt. Druk vervolgens op de groene knop 'Bestelling plaatsen'. Hierna dient u de bestelling te betalen op de door u gekozen betaalmanier.

Nadat u de betaalstappen heeft doorlopen, zal bij ons de bestelling in goede orde worden ontvangen. U ontvangt een bevestiging van uw bestelling per e-mail.

Geniet van uw bestelde cartridges en/of toners!

Wanneer u op werkdagen voor 22.00 uur besteld, dan heeft u de printproducten morgen al in huis. Veel printplezier!

Heeft u vragen over toners en cartridges bestellen bij UwCartridgeWinkel.nl?

Komt u er niet uit of heeft u vragen over toners of cartridges bestellen in onze webshop? Onze professionele klantenservice staat klaar om u te helpen!

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Wilt u uw bestelling wijzigen? Wilt u meer cartridges of toners bestellen? Of u ziet op het laatste moment dat u het verkeerde besteld heeft?

Neem dan z.s.m. contact op met onze klantenservice.

Als u uw ordernummer bij de hand heeft dan kunnen wij u gelijk helpen (uw ordernummer heeft u in uw orderbevestiging per mail ontvangen).

Kan ik mijn bestelling annuleren?

U wilt afzien van uw bestelling? Dan verzoeken wij u z.s.m. contact op te nemen met onze klantenservice. Het liefst dezelfde dag nog, wellicht kunnen wij voor u de verzending annuleren.

Bent u te laat met het annuleren van uw bestelling en is het pakket door ons al verzonden? Dan mag u het pakket weigeren. In het geval van briefpost mag de bestelling geretourneerd worden naar UwCartridgewinkel.nl.

Heeft u het verkeerde product besteld dan mag u het product aan ons retourneren. Dit valt namelijk onder de zichttermijn. Wij hanteren een zichttermijn van 100 dagen. Dat betekent dat u uw bestelling binnen deze 100 dagen kunt annuleren. Deze 100 dagen gaan in na ontvangst van uw bestelling.

Let op: Volg altijd de retourprocedure en neem contact met ons op als u uw product wilt retourneren.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Als u uw bestelling wilt volgen, dan kan dat als het via pakketdienst wordt verstuurd.

Wordt het met briefpost verstuurd? Dan ontvangt u geen track en trace code, maar hiervoor thuisblijven is niet nodig!

We onderscheiden 2 vormen van verzending:

Pakketdienst

Uw inktcartridges en toners worden goed verpakt. Nadat deze zijn afgegeven aan DHL ontvangt u een track & trace code per e-mail zodat u uw bestelling kan volgen.

Bent u niet thuis? Geen probleem... de bezorger zal uw bestelling proberen af te geven bij uw buren.
Zijn uw buren ook niet thuis? Dan komt de bezorger de volgende werkdag opnieuw langs om uw inktcartridges of toners te bezorgen!

Briefpost

Als uw bestelling door de brievenbus kan dan ontvangt u geen track en trace code. U ontvangt uw briefpost dan gewoon in uw brievenbus. Thuisblijven is hiervoor niet nodig!

Verzendkosten

Hier ziet u welke verzendkosten u betaalt:

Bestellingen binnen Nederland worden per brievenbuspost of pakketdienst van DHL verstuurd. Bpost verzorgt de bestellingen voor België, ook zijn de verzendkosten gelijk!

Bestellingen tot € 50,- € 4,95
Bestellingen vanaf € 50,- GRATIS verzending
Kan ik veilig bestellen?

Bij ons bestelt u veilig en vertrouwd. In onze webshop hebben wij aanpassingen gemaakt zodat u te allen tijde veilig betaalt en bestelt.

Onze verbinding is een veilige en betrouwbare HTTPS verbinding, zodat uw gegevens niet kunnen worden onderschept. Vult u uw gegevens in (zoals uw naam, straatnaam, gebruikersnaam/wachtwoord, creditcard- of bankgegevens) dan worden deze data verzonden via een versleutelde verbinding zodat deze niet gemanipuleerd kunnen worden.

Met uw gegevens gaan wij zorgvuldig om en verstrekken wij niet aan derden.

UwCartridgeWinkel.nl Trusted Shops

Ook zijn wij aangesloten bij Trusted Shops zodat u verzekerd bent tot € 2.500,-. U kunt namelijk GRATIS uw bestelling verzekeren met slechts één klik, ongeacht de gekozen betaalmethode. Mocht er onverwachts iets misgaan dan staat Trusted Shops voor u klaar. Cartridges en toners kunt u zo veilig bestellen met het keurmerk van Trusted Shops op onze webshop.

Voordat u gaat bestellen kunt u altijd op de website van Trusted Shops eerdere reviews bekijken. Wij zijn trots op en transparant met onze beoordelingen en willen deze graag laten zien.

Na uw bestelling kunt u ons ook een beoordeling geven. Enkele dagen na uw bestelling ontvangt u een e-mail met daarin de vraag of u UwCartridgeWinkel.nl zou willen beoordelen. U kunt dan aangeven wat u van het bedrijf UwCartridgeWinkel.nl vindt. Iedere beoordeling geeft een beter en veiliger beeld van ons mooie bedrijf!

Retour

Retourneren

Wij staan voor u klaar... ook voor uw retouren!

Helaas, u bent niet tevreden over uw aankoop. Dat is erg vervelend. Met het terugsturen van uw inktcartridge of toner gaan wij u helpen.

Op deze pagina leggen we de regels even uit.

U kunt uw bestelling retour sturen onder enkele voorwaarden.

Wij maken een onderscheid tussen onze 100 dagen zichttermijn en onze 10 jaar garantie.
Wij hebben de zichttermijn (die officieel 14 dagen bevat) verlengd naar 100 dagen om u als klant tegemoet te komen!

10 jaar garantie

10 jaar garantie op inkt en toner

Heeft u een product ontvangen die beschadigd is en/of niet juist werkt, dan valt dit onder onze garantie. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast verlengen wij de garantietermijn op al onze huismerk cartridges en toners naar 10 jaar. Deze termijn is geldig vanaf de aankoopdatum.

Wat valt er bijvoorbeeld onder de garantie

  • Een cartridge / toner wordt niet herkend door uw printer
  • Het product is beschadigd ontvangen (bijv. een lekkende cartridge of een clipje is afgebroken)
  • De cartridge of toner drukt niet, of niet juist af.

Let op:

  • Originele printersupplies vallen onder de standaard fabrieksgarantie van de fabrikant. (De fabrieksgarantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.)
  • Op onze kantoorartikelen hanteren wij een garantie van 2 jaar.
  • Op onze hardware (bijv. printers) geven wij de standaard fabrieksgarantie.
  • De fabrieksgarantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.
  • Wij geven per product aan of een chip nog niet is geupdated. In enkele gevallen wanneer de cartridges niet werken en het blijkt dat uw printer één van de laatste firmwareversies draagt of een e-printer is met een HP+ account, dan worden de cartridges niet vergoed! Mocht het zijn dat u toch ons huismerk product koopt en automatische updates staan aan, dan vervalt uw garantie.

Als uw product niet naar behoren werkt neem dan eerst contact op met onze klantenservice.
Wellicht dat zij u kunnen helpen waardoor een retourzending niet meer nodig is!

100 dagen zichttermijn

Onze 100 dagen zichttermijn

Officieel heeft u 14 dagen om uw product te herroepen. Wij hebben vertrouwen in onze huismerk inktcartridges, toners en kantoorartikelen! Daarom komen wij u tegemoet: van de zichttermijn maakt UwCartridgeWinkel.nl 100 dagen!

Herroepingstermijn

U heeft het recht om binnen een termijn van 100 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 100 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.

Download hier het formulier voor de herroeping van de overeenkomst / order

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen we u voor deze terugbetaling geen kosten in rekening brengen. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening, tenzij u, voordat u de producten retourneert, eerst contact opneemt met de klantenservice en gebruik maakt van het retourformulier op https://www.uwcartridgewinkel.nl/retour.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Retouradres

UwCartridgeWinkel B.V.
T.a.v. Herroeping retouren
St. Janstraat 14
6595 AC Ottersum
Nederland

Let op: Wilt een uw bestelling herroepen en deze zending gratis naar ons retour sturen? Vul dan ons retourformulier in.

Nadat u deze heeft ingevuld ontvangt u van ons een retourlabel zodat u de bestelling gratis naar ons retour kan sturen.

Herroepingstermijn - Zakelijk

Helaas heeft u als zakelijke klant (bedrijf) geen recht op de zichttermijn/herroepingstermijn.

Klachtenprocedure

Het kan zijn dat u een klacht hebt over UwCartridgeWinkel. Dat vinden wij heel vervelend en willen wij graag oplossen! Kwaliteit en service zijn voor ons belangrijke kernwaarden. Wij willen dat u tevreden over ons bent en met enthousiasme kunt spreken over het assortiment, onze communicatie, de verzending en onze service! Daarom doen wij er alles aan om de klacht naar tevredenheid af te handelen. Wij zien uw klacht als een uitdaging en aanleiding om onze communicatie, service en kwaliteit te verbeteren.

Hoe behandelen wij uw klacht?

  • Wij zorgen voor een snelle afwikkeling van de klacht. Binnen 1 tot 2 (werk)dagen ontvangt u een inhoudelijke reactie op uw klacht.
  • Wij onderzoeken de oorzaak van de klacht.
  • Wij nemen contact met u op om samen tot een oplossing te komen.
  • Wij geven direct opvolging aan de gemaakte afspraken.
  • Wij gebruiken de ervaring om de klacht in de toekomst te voorkomen.

Hoe kunt u een klacht indienen?

U kunt contact met ons opnemen door een e-mail te sturen naar info@uwcartridgewinkel.nl, of door het contactformulier in te vullen op onze website. Uiteraard kunt u ons ook telefonisch bereiken wanneer u een klacht heeft. Wij zijn telefonisch te bereiken van maandag t/m donderdag van 10.00 - 17.30 uur en vrijdag van 10.00 - 17.00 uur, op het telefoonnummer 085-0013510.

Niet tevreden over onze klachtafhandeling?

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

Als u een klacht of een geschil heeft kunt u zich ook richten tot de Europese online geschillenplatform (ODR), zie http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Garantieprocedure

Het is vervelend als een product niet, of niet naar behoren functioneert. Volg altijd de gebruiksaanwijzing op de verpakking en raadpleeg ook de handleiding van uw printer voor eventuele probleemoplossingen.

Als een artikel na ontvangst niet goed blijkt te functioneren, dient u dit zo snel mogelijk aan ons te melden. U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice.

Wij zullen samen met u beoordelen of het product defect is, of op afstand werkend gemaakt kan worden. Mocht het product defect blijken te zijn, dan zullen wij u voorstellen om een vervangend product toe te sturen. U kunt er ook voor kiezen om het orderbedrag retour te ontvangen.

Betalen

Betaalmethodes

Bij UwCartridgeWinkel.nl kunt u snel en veilig uw inktcartridges, toners en of kantoorartikelen veilig betalen. U kunt o.a. kiezen voor iDeal, PayPal of AfterPay (achteraf betalen). Betaalt u liever met uw creditcard... dan kan dat uiteraard ook!

Hieronder staan onze betaalmethodes omschreven:

Veilig betalen met iDealiDeal

Één van de meest gebruikte betaalmethodes in Nederland; iDeal. Met iDeal kunt u vooraf uw inkt, toner en/of kantoorartikelen betalen in onze webshop. Bij de meest bekende banken kunt u met iDeal betalen. U doorloopt het bestelproces en als u kiest voor iDeal dan kiest u uw eigen bank. Na het kiezen van uw bank, wordt u doorgeleid naar het inlogscherm van uw eigen bank. Hier logt u in en betaalt u veilig uw order. Nadat u heeft betaald wordt uw order verwerkt in ons magazijn.

Waarom zou u kiezen voor iDEAL?

  • U betaalt snel, simpel en veilig online via uw eigen bank.
  • U hebt geen speciale software nodig om iDEAL te gebruiken.
  • Op werkdagen voor 22.00 uur met iDEAL besteld? Morgen in huis!
  • Betalen met iDEAL is bij UwCartridgeWinkel.nl altijd volledig gratis.

Veilig betalen met PayPalPayPal

Bij UwCartridgeWinkel.nl kunt u betalen via PayPal. Een zeer populair en gemakkelijk middel om online uw inkt en toner te betalen. Een PayPal-rekening kunt u gebruiken als uw digitale portemonnee. Een veilige en handige plek waar u uw betaalmethodes kunt bewaren en eenvoudig kunt gebruiken. U hoeft niet langer uw creditcardgegevens te onthouden of in te loggen in een app. Het enige wat u nodig hebt is uw e-mailadres en PayPal-wachtwoord. Op de website van PayPal kunt u meer informatie vinden over de PayPal betaalmethode.

Waarom kiezen voor betalen met PayPal?

  • Betalen met PayPal is bij UwCartridgeWinkel.nl altijd volledig gratis.
  • U kunt veilige aankopen doen zonder uw creditcardnummer of financiële informatie door te geven.
  • Op werkdagen voor 22.00 uur met PayPal besteld? Morgen in huis!

Hoe kunt u betalen met PayPal bij UwCartridgeWinkel.nl?

  • Leg een product in uw winkelmandje en klik op bestellen.
  • Kies bij de stap 'betaalwijze' voor PayPal.
  • U wordt doorgestuurd naar de website van PayPal.
  • Log in met uw PayPal account.
  • Bevestig de betaling.

Veilig achteraf betalen met RivertyRiverty

Riverty voert voor UwCartridgeWinkel.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een betaaloverzicht ontvangt van Riverty. Met de Riverty App kunt u dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf uw smartphone. In de online omgeving 'Mijn Riverty' kunt u uw betaaloverzichten vanaf uw computer of tablet beheren. Riverty houdt u op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor u klaar staat. Ter goedkeuring van uw verzoek om achteraf te betalen voert Riverty een gegevenscontrole uit. Riverty hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met Riverty niet geautoriseerd worden, dan kunt u uw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. U kunt voor vragen altijd contact opnemen met Riverty. Voor meer informatie verwijzen wij u door naar Riverty (www.riverty.nl).

Indien u kiest voor betalingsmethode Riverty, dan voert Riverty uit hoofde van zijn gerechtvaardigd belang mogelijk zelf een kredietcheck uit of geeft de voor de verwerking van betalingen verzamelde betalingsgegevens door aan een externe kredietinstelling. U kunt hiertegen op ieder moment bezwaar maken.


American Express Veilig betalen met Mastercard Veilig betalen met Visa Veilig betalen met Maestro

American Express, Mastercard, Visa en Maestro - creditcard

Bij UwCartridgeWinkel.nl zijn creditcards van MasterCard, American Express, Visa en Maestro van Nederlandse aanbieders meer dan welkom. Voor de kenners: via een SSL-beveiligde server. Zodra we u creditcardgegevens gecontroleerd hebben, versturen we uw bestelling die dag nog. Uw creditcard wordt pas na levering daadwerkelijk belast.

Waarom kiezen voor betalen per creditcard?

  • Betalen met creditcard is bij UwCartridgeWinkel.nl altijd volledig gratis.
  • Op werkdagen voor 22.00 uur met uw creditcard besteld? Morgen in huis!
  • Uw creditcardgegevens worden beveiligd verstuurd.

Veilig betalen met BancontactBancontact

Met Bancontact betaalt u veilig en snel. U vult het kaartnummer en de vervaldatum van uw betaalkaart in waarna u de betaling verifieert in het scherm van uw eigen bank. Uw gegevens worden versleuteld verzonden, zodat de betaling geheel veilig verloopt.


Veilig betalen via OverboekingOverboeking

Overboeking houdt in, dat u na het invoeren van uw bestelling zelf het openstaande orderbedrag op de bankrekening van UwCartridgeWinkel.nl overmaakt. Vermeld bij het handmatig overmaken altijd het ordernummer uit uw orderbevestiging.

Vooruitbetaling is niet de snelste manier van betaling. Hou daarom wel rekening met één tot drie werkdagen overboektijd. Zodra we de betaling ontvangen hebben, e-mailen wij u direct een ontvangstbevestiging en versturen we de bestelling nog dezelfde dag.

Waarom zou ik kiezen voor vooruitbetaling?

  • Vooruitbetalen is veilig en brengt geen extra kosten met zich mee.
  • Een order annuleren kan eenvoudig. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Veilig betalen via Apple PayApple Pay

Apple Pay is de (online) betaaldienst van Apple. Bent u in bezit van een Apple device, zoals een iPhone? Dan verschijnt deze betaalmethode automatisch op onze webshop tijdens het bestellen.

Mag ik mijn inktcartridges ook achteraf betalen?

Achteraf betalen mag bij UwCartridgeWinkel. Als u inktcartridges of toners bestelt, kunt u in het bestelproces kiezen voor 'AfterPay'. Plaats uw inktcartridges in het winkelmandje. Vul uw gegevens in en kies bij betaalmethode voor 'AfterPay'. U betaalt pas als u uw producten naar alle tevredenheid thuis ontvangen heeft. Blij met uw thuis geleverde bestelling? Dan kunt u gewoon achteraf betalen.

U ontvangt een betaaloverzicht per mail. In de mail kunt u gemakkelijk betalen met één druk op de knop. U krijgt 14 dagen de tijd om te betalen voor uw bestelling.

Zakelijk

Ik heb een zakelijke vraag, kan ik daarvoor bij jullie terecht?

Voor al uw zakelijke vragen kunt u ook terecht bij ons. Wij denken met u mee..

Een offerte op maat? Geen probleem. Neem contact op met onze klantenservice.

Graag achteraf betalen op rekening?

Ook dat kan! Vul daarvoor de gegevens in op deze pagina: zakelijk achteraf betalen.

Inktcartridges

Strepen in uw print of vlekken? LET OP: reinig uw printer!

Strepen, vlekken of lijnen in uw afdrukken? Of is uw afdruk van slechte kwaliteit? Dan wordt het tijd om uw printer te reinigen. Wilt u weten hoe? Lees dan onderstaand artikel of bekijk de video:

Printer reinigen

Hoe vervang ik mijn inktcartridge(s)?

Weet u hoe u uw inktcartridge moet vervangen? Lees het artikel of bekijk de video op:

Inktcartridge vervangen

Waarom zit er een chip op mijn inktcartridge?

(Bijna) al onze huismerk cartridges bevatten een chip. De cartridges die een chip nodig hebben om te functioneren hebben een chip. Dus het is absoluut niet nodig om de chip van een originele cartridge af te halen en deze over te zetten! Ook is het niet nodig om de chip op uw cartridge te resetten.

De inktcartridges die wij leveren zijn klaar voor gebruik! In principe is het plug and play.

Wilt u meer weten over de chip op uw inktcartridge?

Wij hebben een mooi artikel geschreven over de chips op inktcartridges en wat deze chips precies doen.
Lees het artikel op:
Wat doet de chip op een inktcartridge?

Besparen op uw printkosten? Volg onze tips!

Goedkoper printen... wie wil dat nou niet?

Vaak staat een printer ingesteld op kleur afdrukken. Wilt u op uw printkosten besparen, kies dan voor zwart-wit of grijstinten afdrukken. De instellingen kunt u gewoon aanpassen in de instellingen van uw printer!

Wilt u meer tips om goedkoper te printen? Volg dan al onze tips!

Wij hebben een mooi artikel geschreven hoe u kunt besparen op uw printkosten?
Volg alle 9 tips om uw printkosten drastisch te verlagen.

Klik op onderstaande link en lees het artikel:
Bespaar op uw printkosten.

Hebben inktcartridges en toners een houdbaarheidsdatum? En hoe kan ik inkt en toner het beste bewaren?

U wilt een voorraad aanleggen van enkele inktcartridges en/of toners... maar weet niet of dit kan vanwege de houdbaarheid?

Maakt u zich geen zorgen. Onze inkt en toner gaat héél lang mee! Eigenlijk zit er GEEN houdbaarheidsdatum op onze inkt en toner.

Daarom geven wij ook 10 jaar garantie op onze huismerk inktcartridges en toners!

Inkt en toner langer bewaren

U wilt uw inkt en/of toner langer bewaren? Dat kan, er zit namelijk geen houdbaarheidsdatum op. Wel moet u letten op enkele bewaartips zodat u na een x aantal jaren nog steeds kunt genieten van onze top kwaliteit.

Algemene bewaartips voor inkt en toner

  • Bewaar in originele verpakking
  • Koel en droog bewaren
  • Niet in de zon leggen
  • Rechtop bewaren

Volg al onze bewaartips

Wilt u weten hoe u uw geopende of ongeopende inkt en/of toner het beste kunt bewaren? Kijk dan op ons blog: Bewaaradviezen en houdbaarheidtips!

Waar kan ik mijn lege cartridges en toners inleveren?

Lever uw lege inktcartridges in en help het milieu. Heeft u lege inktcartridges liggen? Lever ze in bij een inzamelpunt bij u in de buurt. UwCartridgeWinkel.nl is een officieel inleverpunt!

Op deze manier worden de cartridges op een verantwoorde manier hergebruikt of gerecycled. U draagt zo bij aan een beter milieu én voorkomt onnodig afval. Voor meer informatie:

lege cartridges inleveren

Bedankt voor uw bijdrage!

Hoe controleert u uw inktniveau? Check het snel hier!

Wilt u weten hoe u uw inktniveau controleert? In onderstaande artikel / video kunt u zien hoe u uw inktniveau controleert:

Inktniveau controleren

Hoe kan ik zien dat mijn printkoppen zijn ingedroogd?

Zijn uw afdrukken van mindere kwaliteit of zitten er vlekken of lijnen in uw prints? Dan kan het zomaar zijn dat de printkoppen zijn ingedroogd.

Voor meer informatie en wat te doen als de printkoppen zijn ingedroogd lees onderstaand artikel:
Zijn mijn printkoppen ingedroogd?

Toners

Hoe vervang ik mijn toner(s)?

Stappenplan en tips voor het vervangen van uw toner(s).

Na een tijd gaan toners leeg, dan zullen ze vervangen moeten worden.
Tip: vaak kunt u toch nog printen, ook al geeft een printer aan dat de toners vervangen moeten worden. Haal hiervoor de toners uit de printer en schud de toner enkele keren. Het poeder in de toner komt dan los waardoor u nog meer kunt printen.
Let op: toners zijn voor een laserprinter.

Uw computer geeft een melding als één van de toners leeg is. Cyaan, magenta, geel of zwart zult u dan moeten vervangen. Toners kunnen onafhankelijk van elkaar vervangen worden. Vaak is het zo dat de 'zwarte toner' vervangen moet worden omdat u gewoonweg meer zwart print.

Elke printer is anders. Daarom verschilt het per printer hoe de toners vervangen moeten worden. Onderstaand stappenplan kunt u als leidraad gebruiken.

Volg onderstaand stappenplan om toners te vervangen:

  1. Zorg dat de laserprinter aan staat.
    Drup op de 'power button' van uw printer om de printer aan te zetten.
  2. Open de klep van uw printer.
    U kunt de klep van uw printer openen. Na het openen van de printer ziet u de toner en drumeenheid.
  3. Verwijder de toner(s) samen met de drumeenheid.
    De toners die vervangen dienen te worden moet u uit uw printer halen samen met de drumeenheid. Doe dit voorzichtig en zonder al te veel kracht te zetten. De toner/drumeenheid moet gemakkelijk uit uw printer gaan.
    Tip: onthoud hoe de toners in de printer zitten.
  4. Haal de toner uit de drum.
    Haal de toner uit de gehele drumeenheid. Het kan zijn dat u een klip of vergrendeling moet omzetten zodat de toner uit de drum gaat.
  5. Verwijder de beschermkap.
    Haal de toner uit de doos die u gaat vervangen. Vaak zit er op de toner een beschermkap. De beschermkap moet u van de toner afhalen alvorens deze te plaatsen in de drum. Let op: links en rechts zitten oranje klepjes deze dient u ook te verwijderen voordat u de toner plaatst!
  6. Plaatsen van de toner in de drum.
    Plaats de toner in de drumeenheid. Precies op dezelfde manier zoals de oude toner. Tijdens het plaatsen drukt u de toner op zijn plek, doe dit voorzichtig. U voelt en hoort een 'klik'. Dan zit de toner goed op zijn plek.
  7. Plaats de drumeenheid met toner in uw printer.
    Plaats de gehele drumeenheid incl. toner in uw printer precies zoals de drum in uw printer zat.
  8. Sluit de klep van uw printer.
    Nadat u de klep van uw printer dicht heeft gedaan is de toner vervangen!
Waarom zit er een chip op mijn toner?

(Bijna) al onze huismerk toners bevatten een chip. De toners die een chip nodig hebben, zijn hier uiteraard van voorzien. Dus het is absoluut niet nodig om de chip van een originele toner af te halen en deze over te zetten! Ook is het niet nodig om de chip op uw toner te resetten. De toners die wij leveren zijn klaar voor gebruik! In principe is het plug and play.

Wilt u meer weten over de chip op uw toner?

Wij hebben een mooi artikel geschreven over de chips op inktcartridges en/of toners en wat deze chips precies doen.
Lees het artikel op:
Wat doet de chip op een inktcartridge/toner?

Goedkoper zakelijk printen? Volg onze tips!

Zakelijk goedkoper printen kan zeker... volg onze tips!

Vaak staat de laserprinter standaard ingesteld op 'afdrukken in kleur'. Uw eerste besparing op uw zakelijke printkosten kunt u al maken door uw printjes in zwart-wit of in grijstinten te drukken. De instellingen kunt u gewoon aanpassen in de instellingen van uw printer!

Wilt u meer tips om zakelijk goedkoper te printen? Volg dan al onze toner top tips!

Wij hebben een artikel geschreven over hoe u kunt besparen op uw printkosten!
Volg alle 8 tips om uw printkosten drastisch te verlagen.
Lees het artikel op:

Bespaar op uw zakelijke printkosten.

Hebben inktcartridges en toners een houdbaarheidsdatum? En hoe kan ik inkt en toner het beste bewaren?

U wilt een voorraad aanleggen van enkele inktcartridges en/of toners... maar weet niet of dit kan vanwege de houdbaarheid?

Maakt u zich geen zorgen. Onze inkt en toner gaat héél lang mee! Eigenlijk zit er GEEN houdbaarheidsdatum op onze inkt en toner.

Daarom geven wij ook 10 jaar garantie op onze huismerk inktcartridges en toners!

Inkt en toner langer bewaren

U wilt uw inkt en/of toner langer bewaren? Dat kan, er zit namelijk geen houdbaarheidsdatum op. Wel moet u letten op enkele bewaartips zodat u na een x aantal jaren nog steeds kunt genieten van onze top kwaliteit.

Algemene bewaartips voor inkt en toner

  • Bewaar in originele verpakking
  • Koel en droog bewaren
  • Niet in de zon leggen
  • Rechtop bewaren

Volg al onze bewaartips

Wilt u weten hoe u uw geopende of ongeopende inkt en/of toner het beste kunt bewaren? Kijk dan op ons blog: Bewaaradviezen en houdbaarheidtips!

Waar kan ik mijn lege cartridges en toners inleveren?

Lever uw lege inktcartridges in en help het milieu. Heeft u lege inktcartridges liggen? Lever ze in bij een inzamelpunt bij u in de buurt. UwCartridgeWinkel.nl is een officieel inleverpunt!

Op deze manier worden de cartridges op een verantwoorde manier hergebruikt of gerecycled. U draagt zo bij aan een beter milieu én voorkomt onnodig afval. Voor meer informatie:

lege cartridges inleveren

Bedankt voor uw bijdrage!

Login

Wachtwoord vergeten?

Heb je nog geen account?
Maak gratis een account aan en geniet van vele voordelen.